Вебде медиа же контексттик жарнак кампаниясын уюштуруп жатканда, каалаган жарнакчы өзүнүн болжолдуу бюджетин эсептейт. Жарнамалык кампаниянын кардары үчүн аны ишке ашыруу үчүн каражаттар кандай бөлүштүрүлгөнүн, акча максаттуу жумшалганын жана кандай эффективдүү пайдаланылганын көрүү маанилүү. Медиа пландоодо жарнамалык продуктунун эффективдүүлүгүн эсептөө бир нече көрсөткүчтөргө негизделет, алардын бири CPM индекси. Бул көрсөткүч деген эмне, аны кантип колдонуу керек - биз төмөндө билебиз.
CPM - эмне үчүн керек
Жарнамадагы CPM деген эмне дегени өткөн кылымдан бери белгилүү. Модуль массалык маалымат каражаттарында өткөн бардык жарнамалык кампанияларда колдонулган. Басма үйлөр, телерадиоканалдар дагы деле жарнактын баасын ушул көрсөткүч менен эсептеп келишет. CPM бир алуучуга эмес, миң потенциалдуу сатып алуучуларга бир жарнаманын баасына келгенде колдонулат. Ошол эле учурда бул термин жүгүртүүгө киргизилген. Жарнамалык сайттардын ээлери алардын тиражы жана тематикалык багыты менен гана иштей алышкан, ошондуктан CPM көрсөткүчү аныкталып, бул маанини эске алуу менен жарнама эффективдүү болгон.
CPM аныктамасы
CPMдин жөнөкөй аныктамасы – миңге болгон чыгым. Модулдун аталышы англис тилиндеги Cost-Per-Thousand сөздөрүнөн келип чыккан, мында M 1000 деген рим цифрасы. Ошентип, CPM деген эмне деген суроого, биз бул жарнаманын миң таасири үчүн баа деп жооп бере алабыз. Жарнак гезит-журналдардын беттеринде канчалык көп чыкса, ал радиодо канчалык көп угулат же телеканалда жарк этсе, бул коэффициент ошончолук жогору болот.
Онлайн жарнак кампанияларында CPM эсептөө
Интернетте жарнаманын ролун адатта баннерлер ойнойт - колдонуучуларга анчалык жакпаган жана жарнамалык сайттардын ээсине акча алып келген абдан тажатма калкыма терезелер. Сайт канчалык популярдуу болсо, колдонуучулар интернеттин бул баракчасын канчалык көп көрсө, бул сайттагы жарнама ошончолук кымбатка турат.
Жарнамачылар берилген баннерди көргөн колдонуучулардын мүмкүн болгон эң көп санына кызыгышат. Демек, CPM деген эмнени математикалык түрдө төмөнкүчө көрсөтсө болот:
CPM=(жарнама буйрутмасынын жалпы баасы)/(бир күндө баннерди көрүүлөрдүн пландалган саны)1000.
Эми CPM деген эмне экени түшүнүктүү. Жарнамада бул эң маанилүү көрсөткүчтөрдүн бири. Жарнамачы маалымат миң тармак колдонуучуга көрсөтүлүшү үчүн сайттын ээси канча акча төлөшү керектигин эсептей алат.
Бул эсепти жөнөкөй мисал менен визуалдык түрдө көрсөтсө болот. Порталдын сайтында бир баннерди жайгаштыруунун баасы, мисалы, жумасына 400 долларды түзөт, бул веб-баракчанын статистикасы бир жумадасайтты 10 миңге жакын колдонуучу көрөт. Ошентип, жөнөкөй эсептөө төмөнкү маанини берет:
CPM=$400/10 0001000=миң жарнама көрсөтүү үчүн $4.
Жарнамачылар тематикалык сайтта баннердин жөнөкөй көрсөтүлүшү негизинен маалыматтык экенин түшүнүшү керек. Баракка кирген он миң адамдын баары баннерди сөзсүз басат деген кепилдик жок. Келүүчү шилтемени ээрчүүнү каалайбы же жокпу, бул баннердин өзүнөн жана ага жайгаштырылган маалыматтан гана көз каранды. Ар бир сайт CPM параметрин эсептөө үчүн бардык кызыкдар маалыматтарды берет. Бул сайттын ээси үчүн пайдалуу экенин, сиз түшүнүүгө болот. Бирок жарнама, анын сапаты жана акыркы колдонуучу үчүн кызыгуу кардардын өзүнүн милдети.
CTR көмөкчү модулу, эсептөө ыкмалары
Чыгымдарды азайтуу үчүн дагы бир көрсөткүчтү - CTR индексин эске алуу керек. Аталышы да англис тилинен келип чыккан жана толугу менен чыкылдатуу ылдамдыгы сыяктуу угулат - чыкылдатуу ылдамдыгынын көрсөткүчү. CTR канча адам баннерди басып, жарнамалык кардардын баракчасына өткөнүн көрсөтөт. Бул модуль түздөн-түз тандалган сайттын тууралыгынан көз каранды, анткени сайттагы жарнак канчалык ылайыктуу жана зарыл болсо, сайттын келүүчүсү маалыматка кызыгып, баннерди басышы ыктымал. Бул көрсөткүчтү эсептөө ыкмасы мындай көрүнөт:
CTR=(баннерди баскан колдонуучулардын саны)/(бир күндө баннерди көрүүлөрдүн пландалган саны) 100%.
Мисалы, 20дан болсоЖарнаманы көргөн миң адам 800 колдонуучу шилтемесин ээрчиген, анда CTR 800/20,000100=4%, бул минималдуу жол берилген мааниден жогору.
Эксперименталдык түрдө минималдуу CTR 3-5% экени далилденген. Эгер азыраак болсо, анда потенциалдуу кардардын баасы күтүлгөн пайдадан ашып, жарнама натыйжасыз болуп калат.
Индекстерди колдонуу
CPM тар максаттуу аудиторияны тандоодо колдонулушу мүмкүн. Мисалы, баннерди жайгаштырууга буйрутма берүүдө сайт-платформа жарнак берүүчүгө бардык катталган сайттын конокторунун жашы, жынысы, жашаган жери, хоббиси тууралуу маалымат берет. Ошентип, каалаган баннер бул жарнамалык продукт иштелип чыккан колдонуучулар үчүн гана пайда болот. Жарнамалык кампаниянын бюджети үнөмдүү жана натыйжалуураак сарпталат.
Сиз кадимки колдонуучулардын активдүүлүгүн да эске алышыңыз керек. Бир эле зыяратчы бир эле жарнамалык продуктуну канчалык көп көрсө, жарнамачылардан акча ошончолук көп чегерилет, бирок кардар мындан көп кардарларды албайт. Ошондуктан, CPM жана CTR индекстерин компетенттүү эсептөө, бул жарнак платформасы тарабынан берилген маалыматты терең талдоо менен бирге кардар каалаган натыйжаны алып келиши керек.
Жарнамалык кампаниянын башталышында дагы бир нерсени эске алуу керек. Төлөм CPM же CTR аркылуу жүргүзүлүшү мүмкүн. Башка сөз менен айтканда, кардар CPM модулу боюнча баннердик жарнаманын маңызын түшүнүшү керек - бул колдонуучунун чыкылдатуулары үчүн төлөм эмес, бир ганажарнамалык продуктту көрсөтүү үчүн
Корытынды
CPM деген эмне деген суроого, бул параметр жарнактын эффективдүүлүгүн талдоодо эң маанилүүлөрдүн бири жана жарнак кампаниясынын бюджетин эсептөөдө да эске алынат деп жооп берүүгө болот. Жарнамалык маалымат менен потенциалдуу керектөөчүнүн күтүлгөн байланыштарынын саны жана окшош тематикалык багыты бар бир нече сайттарга баннерди жайгаштыруунун баасы да эске алынат. Бул параметрлерди эске алуу менен сиз белгилүү бир жарнамалык платформанын эффективдүүлүгүн эсептеп, жарнамалык бюджетти ийгиликтүү өздөштүрө аласыз.